Met een sterke focus op hospitality creëert Studio Annika gastvrije interieurs die aansluiten bij de unieke persoonlijkheid van particulieren en de branding van bedrijven. Voor een aantal van haar zakelijke projecten werkt ze samen met TREU interior specials om kantoorinterieurs tot leven te brengen. In een openhartig interview blikt Annika Vermey, interieurontwerper en eigenaar van Studio Annika, terug én vooruit op deze samenwerking.
Het verhaal achter elk interieur
De ontwerpfilosofie van Studio Annika draait om het vertalen van de identiteit van een bedrijf naar een interieur dat zowel functioneel als esthetisch aantrekkelijk is. Ze ziet een zakelijk interieur als een wezenlijk onderdeel van de marketingstrategie. Annika: “In de zakelijke markt benader ik het vanuit de merkbeleving. Met andere woorden: dat het interieur past bij het merk, de cultuur van het bedrijf en de doelgroep die ze wil bereiken.”
Annika begint elk project met een diepgaand gesprek en diepte-analyse om niet alleen wensen, maar ook de visie en waarden van het bedrijf te begrijpen. Dit stelt haar in staat om een ontwerp te creëren dat niet alleen goed oogt, maar ook een verhaal vertelt. “Het gaat erom dat mensen zich welkom en gewaardeerd voelen in de ruimte. Dat het past bij de totale branding en beleving van het bedrijf”, benadrukt Annika.
Een samenwerking van grote waarde
Op de vraag welk project haar het meest bijstaat, antwoordt Annika enthousiast over de renovatie van een kantoorruimte voor een consultancybedrijf in Amersfoort. “Dit project was bijzonder omdat het mijn eerste grote zakelijke opdracht was”, legt ze uit. “We hebben samen een plan gemaakt voor een interieur dat past bij wie ze zijn en hun manier van werken”.
Annika heeft het interieurplan samengesteld, terwijl TREU de vloeroplossingen en raamdecoratie verzorgde. “Op basis van her interieurconcept hebben we de kleuren en materialen uitgezocht, waarbij we uiteindelijk hebben gekozen voor comfortabele PVC-vloeren die qua look en feel perfect passen bij de rest van het interieur”, voegt ze toe. De klant was bijzonder blij met het resultaat: een warme, professionele sfeer die de identiteit van het bedrijf perfect weerspiegelt.
De samenwerking met Marc Treu verloopt fijn, geeft Annika aan. “Hij is iemand die ik zonder aarzelen kan aanbevelen aan mijn opdrachtgevers. Zijn kennis van materialen en de voor- en nadelen daarvan zijn van onschatbare waarde”.
Het draait om beleving
Annika ziet veel kansen voor zowel bedrijven als hospitality om met het interieur aan de slag te gaan vanuit de branding. “Mijn doel is om bedrijven te helpen door het creëren van interieurs die bij hun verhaal en identiteit passen en echt voor beleving zorgen. Zo trekken ze de ideale klant, gast of medewerkers aan.
Het is fijn dat ik dan bij TREU interior specials terechtkan voor uiteenlopende vloer- en wandoplossingen, zoals printtapijt“. Ze gelooft dat de combinatie van haar ontwerpconcepten en de hoogwaardige producten van TREU bijdraagt aan de algehele gebruikerservaring. “Ik kijk uit naar de toekomstige projecten die ik samen met TREU interior specials mag realiseren”, sluit ze af.
Vloeroplossingen van TREU
Ben je nieuwsgierig hoe wij je ondersteunen bij je projecten? Bij TREU interior specials adviseren we je graag bij het selecteren van de juiste vloeroplossingen en raamdecoratie. We gaan graag met je in gesprek om je wensen te bespreken.